مدیریت دانش، به عنوان عاملی استراتژیک در تصمیمگیری، مستقیماً بر اثربخشی و رقابتپذیری سازمان ها تأثیر میگذارد. هدف تحقیق حاضر، بررسی عوامل اثرگذار بر فرایند خلق دانش در شرکتهای کوچک و متوسط سازمان صنایع و معادن استان مازندران بر اساس مدل نوناکا و تاگوچی است. جامعه ی آماری، 1151 نفر از مدیران شرکت های فعال در سازمان مذکور بوده است که تعداد 300 نفر به عنوان نمونه انتخاب، سپس با جمعآوری دادهها با استفاده از پرسش نامه ی استاندارد لی و چوی و تحلیل آن ها به آزمون فرضیات تحقیق پرداخته شده است. یافتهها نشان داده است که هر چهار متغیّر مورد بررسی یعنی اجتماعیسازی، برونیسازی، ترکیب و درونیسازی، به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر فرایند خلق دانش با ضرائب 29/1، 87/0، 26/1 و 94/0 اثرگذاری داشتهاند. در پایان نتیجهگیری شده است که فرایند خلق دانش متغیّری نامشهود است و هر گونه ارتقا در آن در سطح جامعه ی آماری مورد مطالعه میتواند از طریق توجه به متغیّرهای چهارگانه تبیین کننده آن در دنیای واقعی، عملی شود
آقاجانی, حسنعلی, حسین زاده, سید علی اکبر. (1390). بررسی عوامل اثرگذار بر فرایند خلق دانش در شرکت های کوچک و متوسط استان مازندران. پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 3(6), 13-36.
MLA
حسنعلی آقاجانی; سید علی اکبر حسین زاده. "بررسی عوامل اثرگذار بر فرایند خلق دانش در شرکت های کوچک و متوسط استان مازندران". پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 3, 6, 1390, 13-36.
HARVARD
آقاجانی, حسنعلی, حسین زاده, سید علی اکبر. (1390). 'بررسی عوامل اثرگذار بر فرایند خلق دانش در شرکت های کوچک و متوسط استان مازندران', پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 3(6), pp. 13-36.
VANCOUVER
آقاجانی, حسنعلی, حسین زاده, سید علی اکبر. بررسی عوامل اثرگذار بر فرایند خلق دانش در شرکت های کوچک و متوسط استان مازندران. پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 1390; 3(6): 13-36.