طراحی و اعتبار یابی مدل عوامل موثر برصادرات فرش دستباف از دیدگاه قابلیتهای بازاریابی پویا

نوع مقاله : مدیریت استراتژیک (برنامه­‌ها، تحلیل‌های استراتژیکی تولید، استراتژی‌های بازاریابی و مدیریت بازار، کسب­وکار، سرمایه گذاری، منابع انسانی، مالی، رقابت، . . . )

نویسندگان

1 گروه مدیریت بازرگانی،واحد بین المللی خرمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران

2 عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز

3 استادیار گروه مدیریت، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران

چکیده

نتایج بخش کیفی نشان دادهاست 12 دسته از عوامل "قابلیت انطباق"، "آمیخته محصول"، "مدیریت برند" ، "قابلیت انعطاف" ، "کیفیت"، "کنترل"، "ابتکار و نوآوری"، "قابلیت استراتژیک"، "برنامه ریزی"؛ "دانش فنی"، "پژوهش (ایده یابی در صادرات)" و "سلامت"، تحت عنوان کد انتخابی "کیفیت محصول" و به عنوان عامل علی، 7 دسته از عوامل " پوشش بیمه"، " عدالت سازمانی"، "کارآفرینی سازمانی " و "چابکی"، "یادگیری" و " مردم شناسی" تحت دو عنوان "امنیت شغلی" و " دانش بروز شده در حوزه فعالیتها"، به عنوان عوامل زمینه ای، 14 دسته از عوامل "مقررات گمرکی"، "حمایت نهادی"، "شایسته سالاری"، "هم اندیشی"، اقتصاد سیاسی"، کار آمدگی"، "رویکرد سیاسی"، "دیپلماسی اقتصادی"، "جهت‌گیری‌سیا سی"، " عوامل اقتصادی"، " بازار پول و ارز"، " تهدید نوسانات ارز"، "عوامل محیطی سرمایه ای" و "مزیت رقابتی (بازدهی سرمایه گذاری)"، تحت عنوان سه کد انتخابی حمایتهای قانونی، عوامل سیاسی و عوامل اقتصادی ، به عنوان عوامل مداخله گر، 3 دسته از عوامل "آمیخته ارتباطات"، "ارتباطات (امنیت شغلی)" و "مدیریت مشتری" تحت کد انتخابی ارتباطات بازاریابی به عنوان عوامل استراتژیها و نهایتا 13 دسته از عوامل "قابلیت بازاریابی"، "آمیخته توزیع"، "آمیخته قیمت"، "قابلیت بازاریابی نوین"، "قابلیت گفتمان و دیالوگ"، "قابلیت همکاری"، "اعتماد"، "قابلیت رقابت"، "عوامل رقابت"، "رقابت صنعتی" "قابلیت رقابت" و "حقوق رقابتی " و "تفکر استراتژیک (تولید علمی با حفظ اصالت) " تحت عنوان کد انتخابی بهبود قابلیتهای بازاریابی صادارتی فرش دستباف به عنوان پیامدهای صادارت فرش دستباف نشاسایی شده اند.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

Design and validation of the model of factors affecting the export of handmade carpets from the perspective of dynamic marketing capabilities

نویسندگان [English]

  • amirreza adinehfar 1
  • Edris Mahmoudi 2
  • ali mehrabi 3
1 Department of Business Management, Khorramshahr International Branch, Islamic Azad University, khorramshahr , Iran
2 Faculty member of Shahid Chamran University of Ahvaz
3 استادیار
چکیده [English]

The results of the quality section show 12 categories of factors: "adaptability", "product mix", "brand management", "flexibility", "quality", "control", "initiative and innovation", "strategic capability", " planning"; "Technical knowledge", "Research (exporting ideas)" and "Health", under the selected code "Product Quality" and as a causal factor, 7 categories of factors: "Insurance coverage", "Organizational justice", "Organizational entrepreneurship" And "Agility", "Learning" and "Anthropology" under the two headings of "Job Security" and "Knowledge updated in the field of activities", as underlying factors, 14 categories of factors "Customs Regulation", "Institutional Support" "Meritocracy", "Thought", "Political Economy", "Effectiveness", "Political Approach", "Economic Diplomacy", "CIA Orientation", "Economic Factors", "Money and Currency Market", "Threat of Currency Fluctuations" "," Capital Environmental Factors "And "Competitive advantage (return on investment)", under the three selected codes of legal protections, political factors and economic factors, as intervening factors, 3 categories of factors: "communication mix", "communication (job security)" and "management Customer "under the selected code of marketing communications as a factor of strategies and finally 13 categories of factors" marketing capability "," distribution mix "," price mix "," new marketing capability "," dialogue and dialogue capability "," interoperability ", "Trust", "Competitiveness", "Competitiveness Factors", "Industrial Competition", "Competitiveness" and "Competitive Law" and "Strategic Thinking (Scientific Production with Preservation of Authenticity)" The consequences of exporting handmade carpets have been identified.The results of model validation also show the validity of the analyzed paths of the model from the perspective of experts.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Export
  • handmade rugs
  • dynamic capabilities perspective
  • marketing capabilities
  • data foundation approach
Alam, M. (2021). Economic Effects of
Covid-19 on the Indian Carpet
Industry. TEXTILE, 1-11.
Hong, J., Zhang, Y., & Ding, M. (2018).
Sustainable supply chain
management practices, supply
chain dynamic capabilities, and
enterprise performance. Journal of
cleaner production, 172, 3508-3519.
Imran, M., Aziz, A., Hamid, S. N. B. A.,
Shabbir, M., Salman, R., & Jian, Z.
(2018). Retracted: The mediating
role of total quality management
between entrepreneurial
orientation and SMEs export
performance. Management Science
Letters, 8(6), 519-532.
Kavand, A., & Maaboudi, R. (2020).
Investigating the Factors Affecting
the Export of Handmade Carpets in
Iran: A Nonlinear Distributed Lag
Technique (NARDL). goljaam,
Scientific Journal of Handmade
Carpet, 15(36), 121-148.
Kurtmollaiev, Seidali (2017). Dynamic
Capabilities and Where to Find
Them. Journal of Management
Inquiry, 1, 1 –14.
Navarro-García, A., Arenas-Gaitán, J., &
Rondán-Cataluña, F. J. (2014).
External environment and the
moderating role of export market
orientation. Journal of Business
Research, 67(5), 740-745.
Panizzon, M., Milan, G. S., Dorion, E. C. H.,
& Coallier, F. (2020). The main
determinants of new product
development ability for
international markets: An empirical
study on Brazilian manufacturing
export companies. Journal of
Engineering and Technology
Management, 57, 101569.
Pedron, C. N., Torres, M. D., Higashikuni,
Y., Kramer, R. M., Cardoso, M. H.,
Oshiro, K. G., ... & de la FuenteNunez, C. (2018). Structurefunction-guided exploration of the
antimicrobial peptide polybia-CP
identifies activity determinants and
generates synthetic therapeutic
candidates. Communications
biology, 1(1), 1-16.
Pinna, Claudia, Galati, Francesco, Rossi,
Monica, Saidy, Clint & Harik, Ramy
(2018). Effect of product lifecycle
management on new product
development performances:
Evidence from the food industry.
Computers in Industry, 100, 184–
195.
Takahashi, A. R. W., Bulgacov, S.,
Semprebon, E., & Giacomini, M. M.
(2017). Dynamic capabilities,
marketing capability and
organizational performance. BBR.
Brazilian Business Review, 14, 466-
478.
671
دوره .14 شماره .28 پاییز و زمستان .1400 صفحات 649 تا .671
پژوهشنامه مدیریت اجرایی
Journal of Executive Management
امیررضا آدینه فر، ادریس محمودی، على مهرابی. طراحی و اعتبار یابی عوامل موثر برصادرات فرش دستباف از دیدگاه قابلیت های بازاریابی پویا
Yadavr, U. S., Tripathi, R., & Tripathi, M. A.
(2022). Exclusive and Digital
analysis of the transformation of
Institutions in the knowledge and
innovation system of the handmade
world carpet industry. Journal of
Positive School Psychology, 6(3),
1148-1163.