2
کارشناس مدیریت بازرگانی از دانشکدهی مدیریت دانشگاه تهران
چکیده
یکی از قابلیتها یا شایستگیهای لازم برای موفقیت در عرصههای رقابت، برخورداری از دانش و مهارت بازاریابی در بنگاههای اقتصادی است. به وضوح میتوان دریافت که یکی از عوامل تأثیرگذار بر کم فروغ بودن بنگاههای کشور از لحاظ رقابتپذیری در عرصههای بینالمللی، وجود مشکلات از لحاظ توسعهی علمی و عملی بازاریابی در بنگاههای اقتصادی است.عوامل زیادی میتواند در عدم موفقیت برنامههای بازاریابی بنگاههای اقتصادی نقش داشته باشد که ما در این مقاله با توجه به نقش بسیار حیاتی نام و نشان تجاری به تحلیل نقش ارزش ویژه برند میپردازیم. در این مطالعه از مدل ارزش ویژهی برند مبتنی بر مشتری با عنوان آکر[1] استفاده شده است. همچنین بیان میشود که مدیران بازاریابی باید در ارزیابیهای کلی خود در مورد ارزش ویژهی برند به اهمیت نسبی ابعاد ارزش ویژهی برند توجه داشته باشند. در پایان با استفاده ازمدلسازی معاملات ساختاری (SEM)[2] به بررسی روابط علّی بین ابعاد ارزش ویژهی برند و خود ارزش ویژهی برند در صنعت کفش ورزشی پرداخته می شود و میزان تطابق مدل آکر در صنعت مذکور مورد سنجش قرار می گیرد.
سید جوادین, سید رضا, & شمس, راحیل. (1386). عوامل تعیین کنندهی ارزش ویژهی برند کفش ورزشی در میان گروه سنی جوانان. پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 7.1(25), 73-96.
MLA
سید رضا سید جوادین; راحیل شمس. "عوامل تعیین کنندهی ارزش ویژهی برند کفش ورزشی در میان گروه سنی جوانان". پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 7.1, 25, 1386, 73-96.
HARVARD
سید جوادین, سید رضا, شمس, راحیل. (1386). 'عوامل تعیین کنندهی ارزش ویژهی برند کفش ورزشی در میان گروه سنی جوانان', پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 7.1(25), pp. 73-96.
VANCOUVER
سید جوادین, سید رضا, شمس, راحیل. عوامل تعیین کنندهی ارزش ویژهی برند کفش ورزشی در میان گروه سنی جوانان. پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 1386; 7.1(25): 73-96.