2
کارشناس ارشد مدیریت بانکی ، موسسه عالی بانکداری تهران
چکیده
در این مقاله سعی شده است، عواملی که مانع انجام تبادلات پولی و مالی الکترونیکی بین بانکها و دستگاههای دولتی میشود، مشخص گردد. در این زمینه سه بعد خدمتگیری، خدمترسانی و هماهنگی بین دستگاههای دولتی و شبکه ی بانکی، توسط عوامل انسانی، سازمانی و فنی بهعنوان عوامل زیر بنایی در امر توسعه ی تبادلات پولی و مالی الکترونیک ، با روش پیمایشی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. یافتهها ، نشان می دهد که از بین ابعاد سهگانه ی مدل نظری پژوهش، بعد سوم یعنی بعد هماهنگیهای اجرایی و فنی لازم برای خدمتگیری وخدمترسانی بین دستگاههای دولتی و شبکه بانکی کشور با میانگین 2/42 به عنوان مهم ترین مانع به شمار می آید و در مقابل بعد خدمترسانی شبکه ی بانکی کشور با میانگین 6/76 از آمادگی قابل قبولی برخوردار است . هم چنین وضعیت آمادگی بعد دوم مدل یعنی بعد خدمتگیری دستگاههای دولتی با میانگین 2/61 درحدّ نسبی است.
قلی پور, رحمت الله, & توفیقی رخی, غلامرضا. (1388). بررسی موانع ایجاد دولت الکترونیک در ایران با تمرکز بر مشکلات مربوط به تبادلات پولی و مالی ازطریق شبکه ی بانکی در کشور. پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 1(36), 83-106.
MLA
رحمت الله قلی پور; غلامرضا توفیقی رخی. "بررسی موانع ایجاد دولت الکترونیک در ایران با تمرکز بر مشکلات مربوط به تبادلات پولی و مالی ازطریق شبکه ی بانکی در کشور". پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 1, 36, 1388, 83-106.
HARVARD
قلی پور, رحمت الله, توفیقی رخی, غلامرضا. (1388). 'بررسی موانع ایجاد دولت الکترونیک در ایران با تمرکز بر مشکلات مربوط به تبادلات پولی و مالی ازطریق شبکه ی بانکی در کشور', پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 1(36), pp. 83-106.
VANCOUVER
قلی پور, رحمت الله, توفیقی رخی, غلامرضا. بررسی موانع ایجاد دولت الکترونیک در ایران با تمرکز بر مشکلات مربوط به تبادلات پولی و مالی ازطریق شبکه ی بانکی در کشور. پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 1388; 1(36): 83-106.