هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر دورههای آموزشی ICDL بر بهبود عملکرد کارکنان مؤسسهی عالی آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامهریزی است. در پژوهش حاضر با توجه به نوع فرضیات و اهداف تحقیق از روش توصیفی استفاده شده است. جامعهی آماری این تحقیق کارکنان شاغل(کارمندان، کارشناسان و مدیران) در مؤسسه ی عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی بودند که بر اساس جدول مورگان حجم نمونه ی کارکنان از روی اندازه ی جامعه به تعداد 169 نفر بود، که برای انتخاب نمونه ی مورد نظر از روش نمونه گیری تصادفی طبقهای استفاده گردید. دراین پژوهش از کلیه ی مدیران بلاواسطه کارکنان نیز(سی نفر)در رابطه با تاثیر دورههای مذکور بر بهبود عملکرد کارکنان زیر مجموعه ی آنان نظرخواهی شد و در نهایت نظرهای مدیران با کارکنان با یک دیگر مقایسه گردید.
با توجه به تجزیه و تحلیل دادهها و نتایج آزمون فرضیههای تحقیق، دورههای آموزشی ICDL به افزایش مهارتهای جدید، دقت و اثربخشی، سرعت و مقدار انجام کار و جاذبه و علاقهمندی افراد در انجام کار و موفقیت شغلی افراد منجر شده وبین نظرهای مدیران با کارکنان در رابطه با تأثیر دورههای مذکور بر بهبود عملکرد کارکنان تفاوت معنی داری مشاهده نشده است.
ایزدی, صمد, & کریمی, سلیمان. (1387). پیمایشی پیرامون تأثیر دورههای آموزشی فن آوری اطلاعات بر بهبود عملکرد کارکنان(مطالعهی موردی:مؤسسهی عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی). پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 8.1(31), 13-38.
MLA
صمد ایزدی; سلیمان کریمی. "پیمایشی پیرامون تأثیر دورههای آموزشی فن آوری اطلاعات بر بهبود عملکرد کارکنان(مطالعهی موردی:مؤسسهی عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی)", پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 8.1, 31, 1387, 13-38.
HARVARD
ایزدی, صمد, کریمی, سلیمان. (1387). 'پیمایشی پیرامون تأثیر دورههای آموزشی فن آوری اطلاعات بر بهبود عملکرد کارکنان(مطالعهی موردی:مؤسسهی عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی)', پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 8.1(31), pp. 13-38.
VANCOUVER
ایزدی, صمد, کریمی, سلیمان. پیمایشی پیرامون تأثیر دورههای آموزشی فن آوری اطلاعات بر بهبود عملکرد کارکنان(مطالعهی موردی:مؤسسهی عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی). پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 1387; 8.1(31): 13-38.