دستیابی به بهرهوری از مهمترین عوامل بقای سازمانها در شرایط رقابتی فعلی محسوب می شود. هدف مقاله بررسی میزان تأثیر این استراتژی روی مولفههای بهره وری در سطح شعب بانک اقتصاد نوین استان مازندران است. برونسپاری انتقال و یا نمایندگی دادن به یک تأمینکننده خدمات یا عملیات، به همراه مدیریت مستمر فرآیندهای کسب و کار است. قلمرو آماری این تحقیق، شعب بانک اقتصاد نوین استان مازندران است که تعداد 102 نفر از مدیران و سرپرستان آن، به عنوان نمونه آماری انتخاب شدهاند. در این راستا ابتدا شاخصهای بهرهوری شناسایی شد و به منظور بررسی روایی سازهای و نیز ساختار عوامل متغیرهای تحقیق، از شیوه تحلیل عاملی اکتشافی و روش مؤلفههای اصلی توأم با چرخش واریماکس و آزمون اسکری استفاده گردید. همچنین برای اندازهگیری میزان تأثیر هر یک از مولفهها بر یکدیگر از روش تحلیل عاملی تأییدی استفاده شده است. در نهایت بر اساس روش مدل معادلات ساختاری تحت نرمافزار لیزرل طی آزمونهای انجام شده مشخص شد که برونسپاری تأثیر معناداری روی هیچ یک از اجزای بهرهوری ندارد. این در حالی است که ارتباطات مثبت و معناداری بین مولفههای بهرهوری مشاهده شد. در نتیجه استفاده از استراتژی برونسپاری منجر به افزایش بهرهوری در شعب بانک اقتصاد نوین استان مازندران نشده است.