3
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز
چکیده
هدف این تحقیق تعیین نقش مشتری¬مداری و عدم اطمینان محیطی در ارتباط بین گرایش کارآفرینانه و عملکرد سازمانی شعبه¬های بانک ملّت است. به این منظور، پرسشنامه های گرایش کارآفرینانه ، مشتری¬مداری و عدم اطمینان محیطیدر مناطق هفت گانهی مدیریت شعب بانک ملّت شهر تهران، و در میان172 مدیر و کارشناس شعب که به صورت تصادفی طبقه¬ای انتخاب شده بودند تکمیل گردید. عملکرد شعب بانک ملّت با دو شاخص درآمد کل و سود خالص شعب در سال مالی 1389،بر اساس اسناد و مدارک مثبته ی بانک، جمع آوری شد. نتایج مدل¬یابی معادلات ساختاری نشان داد گرایش کارآفرینانه به طور مسقیم (34/0) و از طریق استراتژی مشتری مداری (38/0) بر عملکرد شعب بانک ملّت شهر تهران تأثیر دارد. در حالی که عدم اطمینان محیطی تأثیری بر ارتباط بین گرایش کارآفرینانه و عملکرد نداشت؛ اما به طور منفی اثر مستقیمی بر گرایش کارآفرینانه داشت (5/0-). یافته¬های پژوهش پیشنهاد می¬کند که از طریق افزایش نوآوری، پیشگامی و رقابت تهاجمی می توان عملکرد شعب بانک ملّت را بهبود داد . هم چنین با خدمت رسانی و مشتریی مداری، می توان اثرات گرایش کارآفرینانه بر عملکرد را تقویت کرد.
رضوی, دکتر سید مصطفی, زالی, دکتر محمد رضا, رشیدی, محمود, & دیداری, جاوید. (1390). نقش گرایش کارآفرینانه در عملکرد سازمانی؛ شعب بانک ملّت شهر تهران. پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 3(5), 95-116.
MLA
دکتر سید مصطفی رضوی; دکتر محمد رضا زالی; محمود رشیدی; جاوید دیداری. "نقش گرایش کارآفرینانه در عملکرد سازمانی؛ شعب بانک ملّت شهر تهران", پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 3, 5, 1390, 95-116.
HARVARD
رضوی, دکتر سید مصطفی, زالی, دکتر محمد رضا, رشیدی, محمود, دیداری, جاوید. (1390). 'نقش گرایش کارآفرینانه در عملکرد سازمانی؛ شعب بانک ملّت شهر تهران', پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 3(5), pp. 95-116.
VANCOUVER
رضوی, دکتر سید مصطفی, زالی, دکتر محمد رضا, رشیدی, محمود, دیداری, جاوید. نقش گرایش کارآفرینانه در عملکرد سازمانی؛ شعب بانک ملّت شهر تهران. پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 1390; 3(5): 95-116.