این مقاله، تحقیقی برای شناسایی و رتبه بندی عوامل زمینه ساز و محرّک توسعهی بانکداری الکترونیک و نیز شناسایی و رتبه بندی کردن چالشها و تنگناهای محیط برونی نظام بانکداری الکترونیکی در کشور است. جامعهی آماری تحقیق, بانک رفاه می باشد. سه گروه جامعه و نمونهی آماری تحقیق را مدیران، کارشناسان و مشتریان تشکیل می دهند.
روش آماری تحلیل سؤالات پژوهش شاخصهای آمار توصیفی است، در حالی که برای آزمونها از آمارهی Z, χ2 و F در سطح معناداری پنج درصد آمار استنباطی استفاده به عمل می آید. رتبه بندی عوامل و چالشها و تنگناها براساس ضریب تغییرات و آنتروپی است.
نتایج تحقیق نشانهی ضرورت تدوین برنامه های راهبردی توسط هر بانک در چارچوب زیرساختهای الکترونیک کشور برای توسعهی بانکداری الکترونیکی جهت افزایش چابکی در ارائهی خدمات و ارتقای موقعیت رقابتی است.
حمیدی زاده, محمد رضا , قره چه, منیژة , & عبدالباقی, عبدالمجید . (1386). بررسی عوامل زمینه ساز، چالش ها و تنگناهای توسعهی بانکداری الکترونیک. پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 7.1(27), 43-62.
MLA
محمد رضا حمیدی زاده; منیژة قره چه; عبدالمجید عبدالباقی. "بررسی عوامل زمینه ساز، چالش ها و تنگناهای توسعهی بانکداری الکترونیک", پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 7.1, 27, 1386, 43-62.
HARVARD
حمیدی زاده, محمد رضا, قره چه, منیژة, عبدالباقی, عبدالمجید. (1386). 'بررسی عوامل زمینه ساز، چالش ها و تنگناهای توسعهی بانکداری الکترونیک', پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 7.1(27), pp. 43-62.
CHICAGO
محمد رضا حمیدی زاده , منیژة قره چه و عبدالمجید عبدالباقی, "بررسی عوامل زمینه ساز، چالش ها و تنگناهای توسعهی بانکداری الکترونیک," پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 7.1 27 (1386): 43-62,
VANCOUVER
حمیدی زاده, محمد رضا, قره چه, منیژة, عبدالباقی, عبدالمجید. بررسی عوامل زمینه ساز، چالش ها و تنگناهای توسعهی بانکداری الکترونیک. پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 1386; 7.1(27): 43-62.