مدیریت دانش، به عنوان عاملی استراتژیک در تصمیمگیری، مستقیماً بر اثربخشی و رقابتپذیری سازمان ها تأثیر میگذارد. هدف تحقیق حاضر، بررسی عوامل اثرگذار بر فرایند خلق دانش در شرکتهای کوچک و متوسط سازمان صنایع و معادن استان مازندران بر اساس مدل نوناکا و تاگوچی است. جامعه ی آماری، 1151 نفر از مدیران شرکت های فعال در سازمان مذکور بوده است که تعداد 300 نفر به عنوان نمونه انتخاب، سپس با جمعآوری دادهها با استفاده از پرسش نامه ی استاندارد لی و چوی و تحلیل آن ها به آزمون فرضیات تحقیق پرداخته شده است. یافتهها نشان داده است که هر چهار متغیّر مورد بررسی یعنی اجتماعیسازی، برونیسازی، ترکیب و درونیسازی، به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر فرایند خلق دانش با ضرائب 29/1، 87/0، 26/1 و 94/0 اثرگذاری داشتهاند. در پایان نتیجهگیری شده است که فرایند خلق دانش متغیّری نامشهود است و هر گونه ارتقا در آن در سطح جامعه ی آماری مورد مطالعه میتواند از طریق توجه به متغیّرهای چهارگانه تبیین کننده آن در دنیای واقعی، عملی شود
آقاجانی, حسنعلی, & حسین زاده, سید علی اکبر. (1390). بررسی عوامل اثرگذار بر فرایند خلق دانش در شرکت های کوچک و متوسط استان مازندران. پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 3(6), 13-36.
MLA
حسنعلی آقاجانی; سید علی اکبر حسین زاده. "بررسی عوامل اثرگذار بر فرایند خلق دانش در شرکت های کوچک و متوسط استان مازندران", پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 3, 6, 1390, 13-36.
HARVARD
آقاجانی, حسنعلی, حسین زاده, سید علی اکبر. (1390). 'بررسی عوامل اثرگذار بر فرایند خلق دانش در شرکت های کوچک و متوسط استان مازندران', پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 3(6), pp. 13-36.
VANCOUVER
آقاجانی, حسنعلی, حسین زاده, سید علی اکبر. بررسی عوامل اثرگذار بر فرایند خلق دانش در شرکت های کوچک و متوسط استان مازندران. پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 1390; 3(6): 13-36.