نوع مقاله : مدیریت تولید و عملیات (برنامهریزی تولید، چابکی، پایداری، ناب، سبز، برونسپاری، زنجیره تأمین، زنجیره ارزش، کیفیت، بهره وری، صنعت چهار و ابعاد آن، . . .)
نویسندگان
1 دانشجوی دکتری مدیریت گرایش تحقیق در عملیات، دانشکده مدیریت، پردیس البرز، دانشگاه تهران
2 استاد، گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
3 دانشیار، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
4 دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
چکیده
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
نویسندگان [English]
Despite the assumptions of hard Operations Research (OR) in using pure scientific and mathematical techniques, it has always been obvious that the application of these techniques and the implementation of their results go beyond the analytical sophistication of the OR methods and are impressed by the “human factor” in decision making. Behavioral factors, emotions, or personality traits of individuals can affect the process of applying the OR methodologies which could ultimately have an effect on decision making results. This research is aimed to examine the behavioral factors affecting the OR methodologies. To this end, by applying General Morphological Analysis (GMA) method, after determining the possible compatibility of each type of problem with each of the OR methodologies as model inputs, the behavioral factors affecting the OR methodologies are identified. This allows decision-makers to be aware of the effectiveness of each of these behavioral factors and prevent their occurrence as much as possible.
کلیدواژهها [English]