2
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه مازندران
3
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه تهران
چکیده
امروزه شرکتها برای محافظت از مزیت رقابتی خود در برابر رقبایشان، بهطور مستمر به پاسخ گویی به تقاضای مشتریان توجه میکنند. یکی از مشخصههای کلیدی کسب و کار در جهان امروز توجه به موضوع رقابت زنجیرههای تأمین بهجای رقابت شرکتهاست. لذا سنجش عملکرد زنجیرهی تأمین به موضوعی با اهمیت در مدیریت زنجیرهی تأمین مبدل شده است (آگاروال و همکاران، 2006). این تحقیق درصدد است تا با استفاده از نظرهای خبرگان و بهره گیری رویکردی ترکیبی از تکنیکهای فرایند تحلیل شبکه ای[1] و آزمایشگاه ارزیابی و آزمون تصمیم گیری[2] به ارزیابی مقایسهای استراتژیهای زنجیرهی تأمین ناب، چابک و ناب-چابک در شرکت دیزل سنگین ایران (دسا) بپردازد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که استراتژی ناب-چابک مناسبترین استراتژی در شرکت مورد مطالعه است.