تحقیق حاضر، در حوزۀ ارتباط صنعت و دانشگاه، به بررسی موانع فردی ارتباط اعضای هیأت علمی و متخصصین صنعت در سه سطح دانش، نگرش و رفتار/ مهارت پرداخته است؛ موانع فردی موانعی است که فرد را از تعامل با دیگری باز میدارد. بدین منظور، با استفاده از تکنیک دلفی و مدل اسمارت بازاریابی اجتماعی، اقدام به شناسایی موانع، انتخاب مهمترین و در ادامه شناسایی راهکارهای رفع موانع و رتبهبندی آنها شد. جامعة هدف این مطالعه، به دو قسمت دانشگاهیان و متخصصین صنعت تقسیم و بر اساس روشهای نمونهگیری مطالعات کیفی (نمونهگیری ارجاعی زنجیرهای)، نمونهای از این جامعه انتخاب گردید؛ برای شناسایی و اجماع در مورد موانع و همچنین راهکارها، اقدام به نظرسنجی از این نمونه شد. پس از اجرای پنج مرحلهای تکنیک دلفی در قالب مدل اسمارت، مهمترین موانع و راهکارهای رفع آنها، به تفکیک هر بخش (دانشگاهیان و صنعتگران) شناسایی شدند. در نهایت، آمیختة بازاریابی اجتماعی حاصل از این نتایج و استراتژیهای رفع این موانع تعیین شدند.
صفری, سعید, قاضی زاده, مصطفی, & طاهری, رضا. (1392). بررسی موانع ارتباط اعضای هیأت علمی با بخش صنعت در راستای تحقق دانشگاه کارآفرین (رویکرد ترکیبی دلفی و بازاریابی اجتماعی). پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 5(10), 5-5.
MLA
سعید صفری; مصطفی قاضی زاده; رضا طاهری. "بررسی موانع ارتباط اعضای هیأت علمی با بخش صنعت در راستای تحقق دانشگاه کارآفرین (رویکرد ترکیبی دلفی و بازاریابی اجتماعی)", پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 5, 10, 1392, 5-5.
HARVARD
صفری, سعید, قاضی زاده, مصطفی, طاهری, رضا. (1392). 'بررسی موانع ارتباط اعضای هیأت علمی با بخش صنعت در راستای تحقق دانشگاه کارآفرین (رویکرد ترکیبی دلفی و بازاریابی اجتماعی)', پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 5(10), pp. 5-5.
VANCOUVER
صفری, سعید, قاضی زاده, مصطفی, طاهری, رضا. بررسی موانع ارتباط اعضای هیأت علمی با بخش صنعت در راستای تحقق دانشگاه کارآفرین (رویکرد ترکیبی دلفی و بازاریابی اجتماعی). پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 1392; 5(10): 5-5.